شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12496
بازدید: 2674

مقدمه :

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک آبجکت یا صحنه آماده را برای استفاده در پروژه تان از اینترنت دانلود نموده اید و بعد از اینکه آن را باز می‌کنید می‌بینید که متریال ها از نوع کرونا هستند و با پروژه ویری شما همخوانی ندارند. شاید تا قبل از این از چنین دانلودی حالتان گرفته می شد ، اما باید به شما بگویم که در چنین شرایطی لازم نیست که پروژه‌ای که دانلود کردید را کنار بگذارید چون به راحتی می توانید کلیه متریال ها و آبجکت ها موجود در صحنه را تبدیل به vray نمایید. شاید می پرسید چگونه ؟ با ما همراه باشید تا نحوه تبدیل آبجکت کرونا به ویری را یاد بگیرید.

 

آموزش تبدیل متریال کرونا به ویری (corona To Vray) :

 

شاید اگر برای اولین بار است که به چنین موضوعی بر می خورید ندانید که چگونه باید متریال corona را به Vray تبدیل کرد؟ در اینجا من قصد دارم که یک صحنه آماده از نوع متریال های کرونا را به وی ری تبدیل کنم تا این کار را به شما آموزش دهم. اگر مشتاق هستید این کار رو یاد بگیرید با من همراه باشید تا با هم مراحل تبدیل متریال های کرونا به ویری رو یاد بگیریم.

 

برای شروع کار یک پروژه آماده سالن آرایش را که نوع کرونا است باز نموده و می خواهم متریال های آن را به ویری تبدیل نمایم. در ابتدا باید نوع موتور رندر را از قسمت تنظیمات render setup از corona به vray تغییر می دهم. ( با فشردن کلید F10 می‌توانید این پنجره را سریعتر باز کنید. )

  آموزش ساخت گچبری با مدیفایر displace در تری دی مکس با چند کلیک ساده

 

آموزش تبدیل متریال کرونا به ویری - 3dmaxyar.com
آموزش تبدیل متریال کرونا به ویری

 

ادامه آموزش:

 

در مرحله بعد باید کل صحنه را انتخاب کنیم. از صفحه کلید ، کلید ترکیبی Ctrl+ A را می فشاریم تا صحنه به حالت انتخاب دربیاید و تمامی نورها، آبجکت ها و دوربین ها انتخاب شوند. شما اگر می خواهید فقط تعدادی از آبجکت ها را از کرونا ویری تبدیل کنید باید فقط همان ها را انتخاب نمایید.

 

آموزش تبدیل آبجکت کرونا به ویری - 3dmaxyar.com
آموزش تبدیل آبجکت کرونا به ویری

 

بعد از انتخاب آبجکت ها بر روی صحنه کلیک راست کرده و گزینه Vray sence converter کلیک می کنیم. از پنجره ظاهر شده تیک همه گزینه‌ها را می‌زنیم و بر روی گزینه convert کلیک می کنیم. اکنون باید مدت زمانی را صبر کنید تا عملیات convert به اتمام برسد . این زمان ممکن است بسته به میزان تکسچر و متریال ها و آبجکت ها و … تا چندین دقیقه زمان ببرد.

 

تنظیمات کادر vray secen converter در تبدیل فایل کرونا به ویری
تنظیمات کادر vray secen converter در تبدیل فایل کرونا به ویری

 

بعد از آن می بینید که تمام موارد انتخابی از کرونا به ویری تبدیل شده است. اگر پس از تبدیل متریال کرونا به ویری تکستچرهای شما در صحنه نمایش داده نمی شوند از منوی View گزینه show materials in viewport as و سپس زیر گزینه shaded materials with maps کلیک کرده تا تکسچرها در صحنه به نمایش در بیاید .

 

نمایش تکسچر و متریال ها-3dmaxyar.com
نمایش تکسچر و متریال

 

افزودن گزینه vray sence converter به منوی کلیک راست:

 

اگر شما در منوی کلیک راست خود گزینه vray sence converter ندارید از منوی customize گزینه customize user interface نمایید .

 

افزودن vray sence converter به منوی کلیک راست در تری دی مکس-3dmaxyar.com
افزودن vray sence converter به منوی کلیک راست در تری دی مکس

 

در پنجره ظاهر شده بر روی سربرگ quad کلیک نمایید. از قسمت category بر روی گزینه Vray کلیک نمایید

 

پنجره custome user interface در تری دی مکس -3dmaxyar.com
پنجره custome user interface در تری دی مکس

 

  مشکل سیاه شدن متریال های آبجکت در تری دی مکس

و از قسمت action گزینه convert all sence materials to vray mtl and raytrced Shadows to vray Shadows را انتخاب کرده و در پنجره سمت راست آن را درگ کنید.

 

پنجره custome user interface در تری دی مکس -3dmaxyar.com
پنجره custome user interface در تری دی مکس

 

حال این پنجره را ببندید و کلیک راست کنید می‌بینید که گزینه vray sence converter به منوی کلیک راست اضافه شده است.شما از این طریق می توانید هر دستور را که می خواهید به منوی کلیک راست اضافه کنید.

 

نکات انتهایی آموزش تبدیل متریال کرونا به ویری :

 

اخیراً برای اینکار (یعنی تبدیل آبجکت کرونا به ویری) اسکریپتی به نام Corona to vray converter ایجاد شده که کار کردن با آن خالی از لطف نیست و دسترسی‌های بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد. در آموزش های بعدی مطالبی راجع ب این اسکریپت برای شما خواهم نوشت.

 

خوب شاید برای شما این سوال پیش بیایید که چگونه یک فایل ویری را به کرونا تبدیل کنیم . برای یادگیری این مورد می توانید آموزش نحوه تبدیل متریال های ویری به کرونا را مطالعه نمایید.

 

نکته پایانی اینکه شما می توانید با درج امتیاز و یا نوشتن یک کامنت بسیار کوتاه در انتهای این مطلب از ما حمایت کنید. اگر این آموزش برایتان مفید بوده لطفا اینکار را انجام دهید و اگر به نظرتان بسیار عالی بوده است آن را در شبکه های اجتماعی تان با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

4.3/5 - (10 امتیاز)