شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12565
بازدید: 2503

مقدمه:

خوب با یک آموزش کاربردی دیگر در خدمت شما هستم و آن هم نحوه تبدیل متریال ویری به کرونا است که می خواهیم ببینیم چگونه می توانیم از آبجکت های ویری در کرونا در هنگام طراحی مان استفاده کنیم ممکن است در هنگام طراحی شما هم به چنین موردی برخورده باشید که یک آبجکت صحنه آماده را برای استفاده در طراحی تان دانلود می نمایید و بعد از اینکه آن آبجکت، صحنه آماده را در پروژه تان باز مینمایید

می‌بینید که متریال ها و تکسچر ها و آبجکت ها همه بر اساس موتور رندر ویری ساخته شده است ولی پروژه شما با موتور رندر کرونا قرار است تولید شود. خوب در این جور مواقع لازم نیست که به دنبال آبجکتی با موتور رندر کرونا باشید و لازم نیست که فایلی که یافته اید را دور بیاندازید. فقط نیاز به کمی دانش دارید تا بتوانید از همان آبجکت ها در پروژه تان استفاده کنید می خواهید بدانید چگونه این آموزش را دنبال کنید.

 

برای این کار بهترین و ساده‌ترین کار این است که کلیه آبجکت ها و متریال ها و تکسچرهای فایلی که دانلود کردید را از ویری به کرونا تبدیل کنید. با توجه به شرایط کنونی ۹۰ درصد آبجکت ها از نوع ویری هستند و موتور رندر کرونا به تازگی شروع به کار کرده است و آبجکت های آن بسیار محدود هستند و فعلاً در حال رشد می باشد خوب در چنین شرایطی شما که کاربر کرونا هستید نباید تسلیم محدودیت‌ها شوید و یک روش پیشنهادی خوب تبدیل متریال های ویری به کرونا است که ما هم در ادامه این مورد را آموزش می دهیم.

  آموزش کار با ابزار percent snap در تری دی مکس

 

آموزش تبدیل متریال ویری به کرونا :

 

در اولین قدم آبجکت هایی که می‌خواهیم تبدیل به کرونا شوند را انتخاب کرده و بر روی صفحه کلیک راست می کنیم و از منوی ظاهر شده بر روی گزینه corona converter کلیک نمایید. اگر آن را در منوی کلیک راست خود مشاهده نمی کنید می توانید با تکنیکی که قبلاً در آموزش تبدیل متریال corona به VRay خدمتتان گفتیم این گزینه را به منوی کلیک راست خود بیفزاید.

یا اینکه از جعبه ابزار کرونا در سمت چپ نرم افزار تری دی مکس بر روی دکمه Corona converter که در عکس زیر شکل آن مشخص شده کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده با توجه به نیاز مان تنظیمات مربوطه را انجام می‌دهیم .

 

آموزش تبدیل متریال ویری به کرونا در تری دی مکس - 3dmaxyar.com
آموزش تبدیل متریال ویری به کرونا در تری دی مکس

 

خوب برویم به سراغ پنجره تنظیمات corona converter

 

کلیه گزینه های موجود در تصویر با شماره مشخص شده اند و توضیحات متعلق به هر شماره در زیر همین تصویر درج شده است. برای اطلاع از کارکرد هر گزینه توضیحات را با دقت مطالعه نمایید.

 

تنظمات کادر corona converter در  آموزش تبدیل فایل ویری به کرونا - 3dmaxyar.com
تنظمات کادر corona converter در آموزش تبدیل فایل ویری به کرونا

 

1- گزینه convert specular to reflection : این گزینه برای تبدیل کردن تنظیمات reflect های ویری به reflect های کرونا می باشد این گزینه را تیک بزنید.

  آموزش کار با ابزار scale در تری دی مکس

2- گزینه reset Matedit CoronaMtls : پنجره متریال های material editor شما را تبدیل به کرونا می کند بر روی این دکمه کلیک کنید.

3- گزینه Convert vray hdri : این گزینه مپ های hdri ویری شمارا به corona bitmap تبدیل می کند این گزینه را تیک بزنید.

4- گزینه bitmap to Corona bitmap : این گزینه نوع مپ های شما را تبدیل به مپ های کرونا می کند.

5- گزینه switch renderer to Corona : این گزینه موتور رندر شما را از ویری به کرونا تغییر می دهد.

 

گزینه های قسمت conversion :

 

در قسمت conversion با توجه به نیاز خود یکی از گزینه ها را فعال کنید مثلاً در اینجا اگر می‌خواهید تمام آبجکت ها، متریال ها و نورهای صحنه شما تبدیل به کرونا شوند گزینه ۱ را انتخاب کنید. اگر می خواهید فقط متریال ها و مپ های شما تبدیل به کرونا شوند گزینه ۲ را انتخاب کنید. اگر می خواهید فقط نور ها تبدیل به نور کرونا شوند گزینه ۳ را انتخاب کنید.

 

اگر می خواهید فقط آبجکت هایی که انتخاب کرده اید تبدیل به کرونا شوند و بقیه در همان حالت باقی بمانند گزینه ۴ را انتخاب کنید. اگر میخواهید فقط متریال انتخاب شده در اسلات material editor تبدیل به کرونا شود گزینه آخر را انتخاب کنید و در انتها بر روی گزینه start conversion کلیک کنید تا عملیات تبدیل انجام شود این پروسه ممکن است چند دقیقه به طول بیانجامد.پس از آن شما به راحتی می توانید از آبجکت ویری در کرونا استفاده نمایید.

  آموزش کار با viewport ها - سربرگ های چیدمان در صفحه

 

خوب آموزش تبدیل متریال های ویری به کرونا به انتها رسید چنانچه این مطلب برای شما مفید بود با درج کامنت و دادن امتیاز به این مطلب از ما حمایت نمایید.

4.8/5 - (5 امتیاز)