شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 38623
بازدید: 1914

آبجکت  یا مدل سه بعدی در تری دی مکس چیست ؟

مقدمه :

شاید اگر برای اولین بار اسم نرم افزار تری دی مکس به گوشتان خورده باشد با شنیدن مفاهیمی همچون آبجکت ، تکسچر ، متریال و مواردی مانند این احساس سردرگمی کنید و اصلا ندانید آبجکت چیست ؟

آبجکت چه کاربردی در 3dmax دارد؟

چگونه در 3dmax آبجکت بسازیم؟

انواع آبجکت ها در مکس شامل چه مواردی هستند؟

خوب برای اولین قدم برویم با این مفهوم آشنا شویم که :

آبجکت در 3dmax چیست؟

به صورت خلاصه هر شی یا عنصری را که دنیای واقعی مشاهده می کنید در دنیای تری دی مکس نیز می تواند طراحی و ساخته شود. به تمام عناصر و المان های که ما می خواهیم مدل سه بعدی آن را تری دی مکس بسازیم آبجکت می گوییم.

بعنوان مثال شما یک مبل را در نظر بگیرید . در تری دی مکس ما همین مبل را مدل سازی کرده و به صورت یک عنصر سه بعدی که دارای طول و عرض و ارتفاع می باشد در می آوریم. به این المان یک آبجکت می گوییم. 

علاوه بر کلمه آبجکت، از کلمه مدل سه بعدی نیز برای معرفی المان های سه بعدی استفاده می کنیم . بنابراین آبجکت 3dmax با مدل سه بعدی تری دی مکس هیچ تفاوتی ندارد و هر دو یک مفهوم را می رسانند. 

  چگونه فایل های اتوکد را در تری دی مکس ایمپورت کنیم؟

 

آبجکت در تری دی مکس چه کاربردی دارد؟

به صورت کلی شما برای شروع به کار با 3dmax باید آبجکت ها را بسازید. یعنی اگر شما می خواهید یک انیمیشن بسازید، می خواهید یک اتاق خواب طراحی کنید، باید برای شروع آبجکت های مربوط به هر موضوعی را یا بسازید .

در موارد دیگر از آبجکت های آماده که قبلا توسط طراحان حرفه ای تر ساخته شده است می توانید در طراحی تان استفاده کنید. پس آبجکت مهمترین عنصر برای شروع هر گونه طراحی و مدل سازی در 3dmax است. 

از آنجایی که 3dmax یک نرم افزار بسیار گسترده و پرکاربرد است یکی از کارهایی که برخی از طراحان انجام می دهند طراحی و مدل سازی آبجکت های مختلف است. طراحان دیگر نیز با خرید این آبجکت ها و استفاده از آن ها در طراحی شان ، پروژه خود را با سرعت بیشتری انجام می دهند.

در تری دی مکس یار نیز یک آرشیو بزرگ از انواع آبجکت های مکس موجود است که می توانید برخی از آن ها را به رایگان دانلود کنید و در نرم افزار 3dmax باز کنید تا ذهن شما با این مفهوم بیشتر آشنا شود.

انواع مدل های سه بعدی تری دی مکس شامل چه مواردی هستند؟ 

تقریبا می توانم بگویم که هر چیزی که شما در دنیای واقعی از آن استفاده می کنید مدل سه بعدی آن در تری دی مکس نیز ساخته شده است. از انواع وسایل و لوازم منزل همچون مبلمان ، تخت خواب ، کابینت ها ، ظروف آشپزخانه ، لوازم التحریر ، پوشاک ، انواع مواد غذایی ، انسان، حیوان، درختان ،ماشین  ، 

  آموزش کار با آبجکتcylinder و torus و آشنایی با کاربرد آن ها در طراحی

لوازم الکترونیکی و خلاصه هر چیزی که روزی در دنیای واقعی وجود داشت اکنون در دنیای تری دی مکس مدل سه بعدی آن نیز ساخته شده و موجود است. با کلیک بر روی هر کدام از این لینک ها شما می توانید مدل سه بعدی آن را در سایت مشاهده کنید.

 

کاربردهای دیگر مدل سازی آبجکت ها

کمپانی های بزرگ برای معرفی راحت محصولات خود ترجیحا به جای عکس برداری از محصولات مدل سه بعدی آن را طراحی و از زوایای مختلف در معرض دید مشتری قرار می دهند. 

بسیاری از شرکت ها نیز با توجه به اینکه امکان عکس برداری از محصولاتشان برای تهیه کاتالوگ میسر نمی باشد ترجیح می دهند که محصولات خود را به صورت مدل سه بعدی نیز طراحی و در معرض دید مشتری قرار دهند. 

پس می بینید که هر چیزی علاوه بر نسخه واقعی آن یک مدل سه بعدی طراحی شده نیز دارد. امیدوارم که با مطالعه این مقاله به خوبی با مفهوم آبجکت یا همان مدل سه بعدی آشنا شده باشید. شما می توانید با نگاهی به آرشیو آبجکت های آماده ما با گستره این المان در دنیای سه بعدی بیشتر آشنا شوید.

اگر دوست دارید هر روز به تعداد زیاد مدل های سه بعدی رایگان و جدید بتوانید دانلود کنید می توانید در قمت اشتراک ویژه عضو شوید.

  آموزش کار با ابزارهای undo و redo در تری دی مکس

اشتراک ویژه بخشی در تری دی مکس یار است که به کاربران این امکان را می دهد تا با پرداخت یک هزینه اندک روزانه هر چقدر که نیاز دارند آبجکت ، تکسچر و پروژه آماده ، کالکشن پروژه ، کالکشن آبجکت ، کالکشن تکچسر و… را دانلود نمایند

4.7/5 - (3 امتیاز)