شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7313
بازدید: 1884

مقدمه :

 

امروز نیز یک آموزش خوب به ذهنم رسید که فکر کردم نوشتن آن خالی از لطف نیست و خواستم که ان را با شما به اشتراک بگذارم  (آموزش ایمپورت کردن فایل اتوکد (dwg) در مکس)

نرم افزار Auto CAD  و 3Ds Max دو نرم افزاری هستند که طراحی ما با کمک آن ها ایجاد و تکمیل می شود.یعنی ابتدا پلان اجرایی را در اتوکد طراحی و سپس به وسیله تری دی مکس کار مدل سازی آن را کامل انجام می دهیم . شاید کار کردن با اتوکد برای طراحی پلان یا مدل سازی به وسیله 3Ds Max را به راحتی یاد داشته باشید ولی مشکلی وقتی ظاهر می شود که می خواهید نقشه های اتوکد را در تری دی مکس ایمپورت کنید و نمی دانید که چگونه باید باید یک فایل cad را به مکس انتقال دهید.  مراحل کار بسیار ساده است برویم ببینیم که :

 

 

چگونه یک فایل (DWG) اتوکد را در تری دی مکس ایمپورت کنیم?

 

برای تان جای سوال باشد . در این آموزش 3ds max قضد دارم آموزش ایمپورت فایل اتوکد در تری دی مکس را برایتان شرح دهم. 

 

اما مراحل کار:

 

1. ابتدا از منوی MAX گزینه import  را انتخاب می کنیم (مطابق تصویر)

 

خروجی دوبعدی برای اتوکد |3dmaxyar.com
خروجی دوبعدی برای اتوکد

 

2. در کادر باز شده ابتدا به مسیر فایل اتوکد رفته و پس از انتخاب فایل مورد نظر در قسمت File of type فرمت فایل انتخابی را بر روی گزینه leacy Autocade (dwg) انتخاب  می کنیم و سپس بر روی open کلیک می کنیم .

 

  آموزش کار با آبجکت textplus ، آشنایی با کاربردهای آن

 

ایمپورت نقشه اتوکد در تری دی مکس |3dmaxyar.com
خروجی دو بعدی برای اتوکد

 

3. همانطور که در تصویر می بینید باید گزینه merge objects with current secen علامت دار باشد این گزینه را در صورتی که انتخاب کنید کلیه ترسیمات قبلی شما در تری دی مکس حفظ می شوند و فایل اتوکد نیز به آن اضافه می شود در غیر این صورت کلیه ترسیمات پاک می شوندو فایل اتوکد جایگزین ترسیمات شما در تری دی مکس می شوند.

 

 

پنجره dwg import در تری دی مکس  |3dmaxyar.com
پنجره dwg import در تری دی مکس

 

ادامه مرحل انتقال فایل cad به مکس:

 

 

4. در پنجره بعدی در بخش drive object by تعیین می کنید که بر چه اساسی فایل اتوکد به پروژه شما افزوده شود که دو گزینه color  و layer  پرکاربرد ترین موارد هستند. در اینجا گزینه color را انتخاب می کنیم و فایل اتوکد را بر اساس رنگ به پروژه مان می افزاییم.

 

 

ایمپورت فایل  dwg به مکس |3dmaxyar.com
ایمپورت فایل dwg به مکس |3dmaxyar.com

 

شاید این مطلب نیز برایتان مفید باشد : خروجی گرفتن از پروژه 3Ds Max برای استفاده در اتوکد

 

5. در قسمت generator option گزینه weld علامت دار باشد و گزینه weld thershould بر روی مقدار 0.01cm  تنظیم می کینم تا نقاطی که 0.01cm از هم فاصله دارند به هم جوش بخورند. اگر می خواهید از خطوط اتوکددر مدل سازی تان استفاده کنید بهتر است که خطوط weld باشند تا دجار بهم ریختگی نشوید و در پایان بر روی ok کلیک می کنیم پس از چند لحظه فایل اتوکد به پروژه 3Ds Max ما افزوده می شود.

 

 

ایمپورت فایل dwg به تری دی مکس |3dmaxyar.com
ایمپورت فایل dwg به تری دی مکس

 

خوب بلاخره به پایان مقاله آموزشی ایمپورت فایل های dwg در تری دی مکس رسیدیم امیدوارم که نحوه ایمپورت نقشه های اتوکد به تری دی مکس را براحتی یاد گرفته باشید چنانچه این آموزش برای تان مفید بود لطفا با امتیاز دادن به این مطلب از ما حمایت نمایید.

  آموزش section گرفتن در تری دی مکس برای به دست آوردن مقطع آبجکت

 

 

 

 

4.5/5 - (4 امتیاز)