شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7328
بازدید: 2275

مقدمه :

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نصف آبجکت تان را مدل سازی کرده و نصفه دیگر آبجکت قرینه ای از همین مدل فعلی باشد و ساختن مجدد قسمت دیگر آن، کار زمان بری است و از طرفی ممکن است که قرینه در نیاید . در چنین مواردی تری دی مکس به کمک آمده و یک دستور بسیار خوب را در اختیار طراح قرار داده است منظورم از این دستور،  مدیفایر symmetry  می باشد که درادامه این آموزش می خواهم کار با آن را به شما یاد  دهم .

 

چطور با کمک مدیفایر symmetry مدل های پیچیده ای خلق کنید ؟

 

1. ابتدا آبجکت مورد نظر را انتخاب کرده و از تب  modify در command pannel مدیفایر symmetry را انتخاب می کنیم . در ادامه با یک بار کلیک کردن بر روی مدیفایر symmetry  مدیفایر به حالت انتخاب در می آید سپس شما می توانید با جابجا کردن محورهای حرکت ، قرینه مورد نظرتان را بسازید. همچنین می توانید با انتخاب ابزار rotate محورهای symmetry را بچرخانید شکل های خلاقانه ای به دست بیاورید.

 

کار با مدیفایر symmetry | تری دی مکس یار
آموزش دستور symmetry

 

2. در قسمت parammeters در مدیفایر symmetry می توانیم مشخص کنیم که قرینه سازی بر اساس کدام یک از محورهای x ، Y، Z  انجام شود. در این مورد من محور y را انتخاب می کنم و با علامت زدن تیک گزنه flip قرینه سازی در جهت معکوس انجام می شود.

 

کار با مودیفایر symmetry | تری دی مکس یار

 

3. همانطور که در عکس مشاهده می کنید ما قسمتی از یک گل کلاسیک را با کمک این مدیفایر ساخته ایم . در ادامه من این مدیفایر را چند بار اعمال کرده و با جابجا کردن محورهای x ، Y، Z و در بعضی مواقع ابزار rotate به تصویر نهایی زیر رسیدم. شما می توانید با بازی کردن با این ابزار شکل های پیچیده و خلاقانه ایجاد کنید.

  آموزش انتقال فایل ها از پروژه های باز به یکدیگر در تری دی مکس

 

ادامه آموزش مدیفایر symmetry  و ایجاد آبجکت های قرینه در تری دی مکس

 

آموزش مدیفایر symmetry | تری دی مکس یار
آموزش مدیفایر symmetry

 

4. در پایان اینکه در قسمت parammetrs گزینه slice alonge mirror تیک دارد و بهتر است که در همین حالت باقی بماند.

 

چرخاندن آبجکت و اعمال چند باره مدیفایر بر روی آبجکت| تری دی مکس یار
ایجاد آبجکت های قرینه در تری دی مکس

 

نکته پایانی:

 

مطالعه این مقاله را نیز به شما پیشنهاد می شود :  ساخت گچبری با مدیفایر sweep

 

برای درک بهتر به شکل زیر که قرینه دو قوری است دقت کنید در قوری شماره 1 تیک این گزینه برداشته شده و در قوری شماره 2 این گزینه بصورت پیش فرض تیک دارد مشاهده می کنیم که در قوری شماره 2 اضافه های قرینه به صورت خودکار حذف شده اند در حالی که در قوری شماره 2 این طور نیست . در واقع اضافه های آبجکت از هر کجا که کادر symmetry عبور کند پاک می شود.

 

ایجاد تصاویر قرینه در تری دی مکس| تری دی مکس یار
ایجاد آبجکت های قرینه در تری دی مکس

 

چنانچه  آموزش کار با مدیفایر symmetry برای تان مفید بود لطفا با امتیاز دادن به این مطلب از ما حمایت کنید

 

4/5 - (4 امتیاز)