شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12494
بازدید: 2115

مقدمه :

برای حرفه ای شدن در نرم افزار تری دی مکس لازم است با مهمترین مدیفایر ها در تری دی مکس آشنا باشیم. یکی از مدیفایر های مهم slice می باشد که به شما در خلق احجام پیچیده بسیار کمک می‌کند و تمامی افرادی که به صورت حرفه ای مدل سازی می کنند از این دستور بسیار استفاده می کند این دستور به شما کمک می کند تا حجم مورد نظرتان را به شکل دلخواه برش بزنید. خوب برویم به سراغ آموزش مدیفایر slice و نحوه برش زدن در تری دی مکس

آموزش کار با مدیفایر slice در تری دی مکس :

برای استفاده از این دستور ابتدا حجم مورد نظرتان را انتخاب کرده و در منوی modify از قسمت modfier list از لیست بازشو گزینه slice را انتخاب کنید برای اینکه این دستور را سریعتر در لیست پیدا کنید می توانید با فشردن حرف sl ، که دو حرف ابتدای دستور slice هستند سریع تر این دستور را در لیست پیدا کنید.

آموزش مدیفایر slice در تری دی مکس - 3dmaxyar.com
آموزش مدیفایر slice در تری دی مکس
آموزش نحوه برش زدن با مدیفایر slice در تری دی مکس - 3dmaxyar.com
آموزش نحوه برش زدن با مدیفایر slice در تری دی مکس

پس از اعمال مدیفایر ، بر روی فلش بازشوی کنار slice کلیک کرده و slice plane را انتخاب کنید. می بینید که کادر نارنجی رنگ slice به رنگ زرد در آمده و در حالت انتخاب قرار گرفته است شما می توانید این کادر را بر روی آبجکت خود جابجا کنید یا بچرخانید.

تنظمات slice planeدر مدیفایر slice در تری دی مکس- 3dmaxyar.com
slice planeدر مدیفایر slice در تری دی مکس

آموزش نحوه برش زدن در تری دی مکس :

در قسمت slice parameters می توانید نوع slice خود را انتخاب نمایید . گزینه refine mesh بر روی آبجکت شما خط می اندازد و مانند دستور cut در editpoly عمل می کند. شما می توانید با دستور refine mesh ، پلی گان های خود را تقسیم بندی نمایید.

تنظیمات قسمت refine mesh  و split mesh  در مدیفایر slice
تنظیمات قسمت refine mesh و split mesh در مدیفایر slice

در قسمت split mesh مانند گزینه قبل بر روی آبجکت شما خط می اندازد با این تفاوت که در هنگامی که آبجکت مورد نظر را تبدیل به edit poly نمایید هر کدام از قسمت ها تبدیل به یک المنت جداگانه شده که به تنهایی قابل ویرایش هستند.

  آبجکت در تری دی مکس چیست

گزینه های remove top و remove bottom همانطور که در تصویر مشاهده می کنید به ترتیب قسمت بالایی و قسمت پایینی خط برش را پاک می کنند.

نحوه برش زدن در تری دی مکس با  remove top و remove bottom در تری دی مکس
نحوه برش زدن در تری دی مکس با remove top و remove bottom در تری دی مکس

سخن پایانی:

خوب ما سعی کردیم که تمام موارد موجود را در این مقاله به شما آموزش دهیم . لطفا چنانچه آموزش کار با مدیفایر slice و نحوه برش زدن در تری دی مکس برای شما مفید بوده است با درج امتیاز و نوشتن کامنت زیر همین مطلب از ما حمایت نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)