شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12603
بازدید: 1961

مقدمه :

 

با یک آموزش کاربردی دیگر در زمینه نحوه ریست کردن تنظیمات تری دی مکس در خدمت شما هستم . در ادامه می خواهم به شما بگویم که بنابر چه دلایلی ممکن است لازم باشد که شما کلیه تنظیمات تری دی مکس را به حالت پیش فرض برگردانید ؟

 

پس از مدتی کار کردن با نرم افزار تری دی مکس ممکن است که این اتفاق بیفتد که بعد از باز کردن نرم افزار با خطا مواجه شوید یا محیط نرم افزار بهم می‌ریزد مثلاً کلیدهای ترکیبی کار نمی کند یا بعضی از کلیدها پنهان می شود و در صفحه موجود نیستند نوار ابزارها از صفحه حذف می‌شوند یا نرم افزار هر چند دقیقه یکبار crash می‌کند.

 

یا اینکه ممکن است که خطایی هم رخ نداده باشد اما شما بنا بر نیاز خود تا محیط نرم افزار شخصی سازی کرده‌اید و نیاز دارید که به همان تنظیمات پیش فرض برگردید. اینها از جمله مواردی هستند که وقتی بروز می کند کار با نرم افزار با مشکل مواجه می شود . برای این گونه موارد راه حل خوبی وجود دارد که نیازی به حذف نرم افزار و نصب مجدد آن نیست و آن هم بازگردانی نرم افزار تری دی مکس به حالت اولیه است که در این آموزش قصد داریم این مورد را توضیح دهیم.

 

آموزش ریست کردن تنظیمات تری دی مکس :

 

برای بازگردانی نرم افزار تری دی مکس به تنظیمات پیش فرض چندین روش وجود دارد که آنها را به اختصار برای شما شرح می دهم.

روش اول :

روش اول این است که به پوشه اطلاعات لود تری دی مکس در مسیر زیر بروید.

  چه چیزی تری دی مکس 2016 را به بهترین نسخه مکس تبدیل کرده است؟

c:/your computer name/app data/Auto desk/3dmax/ پوشه نسخه تری دی مکس/enu

در اینجا من ، مکس ۲۰۱۶ را نصب دارم و اسم این پوشه 2016-64bit می باشد.

 

مخفی بودن پوشه لود تری دی مکس :

 

توجه داشته باشید که اگر شما این مسیر را در پنجره کامپیوتر خود پیدا نمی کنید این مسیر در کامپیوتر شما در حالت پنهان قرار دارد و باید ابتدا آن را از حالت پنهان خارج کنید.

برای اینکار در پنجره my computer خود از منوی organize بر روی گزینه folder option کلیک نمایید. در پنجره باز شده به سربرگ view رفته و گزینه show hidden file, folder and drive را تیک می زنیم و تیک سه گزینه زیر آن را بر می داریم. ( مطابق تصویر زیر )

 

پنجره folder option  در کامپیوتر - 3dmaxyar.com
آموزش ریست کردن تنظیمات تری دی مکس

 

پس از این کار می‌توانید به مسیر گفته شده در بالا بروید توجه داشته باشید که پس از پایان عملیات بازگردانی تری دی مکس به تنظیمات پیش فرض ، مجدداً پنجره folder option را طبق توضیح بالا باز نمایید و در سربرگ view بر روی گزینه restore default کلیک کنید تا همه تنظیمات به حالت پیش فرض برگردد.

 

ادامه مراحل ریست تنظیمات مکس :

خوب بعد از اینکه وارد پوشه enu شدید در این پوشه فایلی به نام 3dmax.ini موجود است این فایل را پاک کنید و نرم افزار تری دی مکس خود را مجدداً باز نمایید.

توجه داشته باشید که اگر دچار پیغام خطا در هنگام باز کردن نرم افزار شدید باید به مسیر گفته شده بروید و پوشه enu را به طور کامل حذف نمایید.این پوشه پس از باز کردن تری دی مکس به صورت خودکار در مسیر مربوطه ساخته می شود.

  آموزش نحوه وارد کردن آبجکت آماده به تری دی مکس:

 

بازگردانی تنظیمات تری دی مکس به حالت اولیه - 3dmaxyar.com
بازگردانی تنظیمات تری دی مکس به حالت اولیه

 

وقتی که نرم افزار را باز می‌کنید می‌بینید که همه موارد به تنظیمات پیش‌فرض برگشته است. شما می توانید قبل از حذف کردن این پوشه یک کپی از آن تهیه کرده و در جایی نگه دارید تا در صورتی که تمایل داشتید تری دی مکس را به تنظیمات قبلی برگردانید این پوشه را جایگزین پوشه قبلی نمایید.

 

روش دوم :

روش دوم این است که در محیط نرم افزار از منوی customize گزینه local custome schema را انتخاب کنید و در پنجره باز شده فایل default.ini را انتخاب کرده و بر روی دکمه open کلیک نمایید.

 

منویcustomize در تری دی مکس - 3dmaxyar.com
منوی customize در تری دی مکس

 

احیانا اگر این فایل را پیدا نمی کنید بعد از باز کردن پنجره باید به این مسیر زیر بروید ولی معمولاً به صورت پیش فرض این مسیر لود می شود مگر اینکه قبلاً در تنظیماتی از این مسیر خارج شده باشید.

C:/program files/Auto Desk/3dmax 2016/en-us/ui

آموزش ریست کردن تنظیمات تری دی مکس - 3dmaxyar.com
آموزش ریست کردن تنظیمات تری دی مکس

 

مسیر به درستی در تصویر مشخص شده است خوب اکنون یک بار نرم افزار را ببندید و مجددا باز نمایید می بینید که نرم افزار به تنظیمات پیشفرض بازگشته است.

خوب این آموزش نیز به پایان رسید اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا با درج کامنت و دادن امتیاز به این مطلب آموزشی از ما حمایت کنید .

4/5 - (2 امتیاز)