شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 15007
بازدید: 1878

آموزش تغییر واحد ( تبدیل اینچ به سانتی متر) و مقیاس در تری دی مکس: 

مقدمه :

 

وقتی که در هنگام یک طراحی حرفه ای و واقعی می‌خواهید آبجکت را ترسیم کنید باید با مقیاس و اندازه های واقعی کار کنید .  از این رو لازم است که نحوه تغییر واحدها (مثلا تبدیل اینچ به سانتی متر و بالعکس) در تری دی مکس را بدانید. در این آموزش می خواهم به شما یاد بدهم که چگونه مقیاس ها و اندازه ها را تنظیم کنید و تغییر دهید؟

 

آموزش پنجره units setup :

 

برای این کار از منوی customize گزینه units setup را انتخاب می کنیم . در پنجره ای که ظاهر می شود در قسمت metric باید واحدی که می‌خواهیم را طراحی کنیم را تنظیم کنیم . مثلا اگر می خواهید آبجکتی در مقیاس سانتی متر ترسیم کنید در این کادر گزینه centimeters را را انتخاب کنید.

 

 

آموزش پنجره unit setup
آموزش پنجره unit setup

 

همیشه باید این نکته را در نظر داشته باشید که در طراحی های واقعی حتماً باید با اندازه و مقیاس های واقعی طراحی کنید. استفاده از اندازه های چشمی غیر مجاز می باشد.

ادامه آموزش تبدیل اینچ به سانتی متر

 

در قسمت system unit setup نیز باید مقدار آن را بر روی centimeters تنظیم کنیم. در واقع باید مقدار هر دو قسمت display unit setup و system unit setup بر روی یک واحد تنظیم باشند. خب  یک باکس ترسیم کنیم . به سربرگ modify و قسمت parameters می رویم. می بینیم که در کنار کادرهای اندازه مقدار cm نشان داده می شود.

   آموزش کپی( clone ) گرفتن از آبجکت در تری دی مکس

 

شاید این مطلب نیز برایتان مفید باشد : آموزش ترسیم آبجکت ها در تری دی مکس

 

 

آموزش تغییر واحد و مقیاس در تری دی مکس
آموزش تغییر واحد و مقیاس در تری دی مکس

 

توجه : اگر در کادر unit setup در قسمت display unit setup مقدار cm و درقسمت system unit setup مقدار inch را وارد کرده باشید در قسمت parameters به صورت ظاهری واحد cm خواهد بود. اما در موقع ترسیم و محاسبه اندازه تمام اندازه ها بر حسب inch ترسیم می شوند.

 

 

آموزش تبدیل اینچ به سانتی متر
آموزش تبدیل اینچ به سانتی متر

 

 

خوب آموزش پنجره  units setup و نحوه تبدیل اینچ به سانتی متر در همینجا به پایان رسید . چنانچه این آموزش برای شما مفید بود لطفا با دادن امتیاز به این مطلب از ما حمایت کنید.

3.5/5 - (8 امتیاز)