شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12895
بازدید: 1497

مقدمه :

اگر به عنوان فردی تازه کار تصمیم گرفته اید که در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی فعالیت داشته باشید در مسیر آموزشی تان لازم است که کار با نرم افزار های تخصصی در این حوزه را یاد بگیرید تا بتوانید طراحی های موفقی داشته باشید. (آموزش آشنایی با محیط نرم افزار تری دی مکس )

یکی از مهم ترین نرم افزارهای مطرح در این زمینه نرم افزار تری دی مکس بوده که متعلق به کمپانی AutoDesk می باشد و از جمله نرم افزار هایی است که طراحان و معماران در مسیر طراحی شان با آن کار می کنند.

آشنایی با محیط نرم افزار تری دی مکس :

در این سلسله مباحث آموزشی قصد داریم که کار با این نرم افزار را از پایه به شما آموزش دهیم برای شروع می خواهیم کمی بیشتر به محیط نرم افزار کار کنیم
ورژنی که برای این آموزش از آن استفاده می کنم 3DsMax2021 است که جدیدترین نسخه این نرم افزار است و تفاوت چندانی با نسخه های قبلی ندارد فقط بر امکانات آن افزوده شده و برخی خطاها و باگ ها که در نسخه های قبلی موجود بودند در این نسخه برطرف شده است.

وقتی که برای اولین بار نرم افزار تری دی مکس را باز می کنید با چنین پنجره مواجه می شوید احتمال دارد که شما بعضی از این نوار ابزار ها را نداشته باشید مثلا دو نوار ابزار سمت چپ.
دلیل این موضوع این است که من برخی پلاگین ها را در نرم افزار نصب نموده ام که شما به عنوان یک فرد تازه کار این پلاگین ها را نیاز ندارید در آموزش‌های آینده تمام اطلاعات لازم در مورد پلاگین های لازم برای تری دی مکس را به شما معرفی می کنم.

  آموزش کار با مدیفایر symmetry
آشنایی با محیط تری دی مکس - 3dmaxyar.com
آشنایی با محیط تری دی مکس

این پنجره شامل چندین بخش است که هر کدام از این بخش‌ها دستورات خاصی را در اختیار ما می‌گذارند هر کدام از بخش‌ها را با یک شماره مشخص نموده ام و توضیح کامل آن را در ادامه در اختیارتان قرار می دهم.

 

آموزش محیط نرم افزار تری دی مکس :

آشنایی با محیط تری دی مکس - 3dmaxyar.com
آشنایی با محیط تری دی مکس

بخش شماره ۱: نوار main toolbar

در در این قسمت تمامی فرمان های مکس در منوهای بالا گنجانده شده است که برخی از آنها از جاهای دیگر هم در دسترس هستند و در آموزش بعدی به صورت کامل تر این بخش ها را توضیح خواهم داد.

بخش شماره ۲ : جعبه ابزار command pannel

هر چیزی را که بخواهیم در محیط نرم افزار تری دی مکس ترسیم کنیم مثل نورها، آبجکت ها ، دوربین ها و … را از این قسمت می توانیم به آن دسترسی داشته باشیم و آن المان ها را از این قسمت ترسیم و ویرایش نماییم. در آموزش کار با جعبه ابزار command pannel  بطور کامل این بخش را توضیح داده ام

بخش شماره ۳ : view port

این بخش همان صفحه نمایش تری دی مکس که تمامی آبجکت ها و المان ها را در این قسمت ترسیم می کنیم و شامل چهار بخش می باشد . نمای perspective ، نمای front، نمای left، نمای Top که نماهای دوبعدی هستند و به ترتیب از زوایای رو به رو ، چپ و بالا سوژه را به ما نشان می دهند به مجموعه این نماها اصطلاحا view port گفته می شود.

در این قسمت بر روی هر کدام از view ها که کلیک کنیم آن نما انتخاب و کادر زرد رنگی در آن به نمایش در می آید با کلیک کردن روی نام هر نمایش ظاهر می شود که می توانید انتخاب کنید که می خواهید بر روی کدام نما کار کنید.

  آموزش آبجکت geosphere و آبجکت tube

مثلا اگر می‌خواهید سوژه را از نمای بالا ببینید بر روی نمای top کلیک کنید. همچنین هر کدام از نماهای کلید میانبر برای دسترسی سریع تر به آن ما دارند بر روی نام یک نماد کلیک کنید مثلاً اگر شما در نمای perspective باشید و کلید t را بفشارید نمای فعلی به نمای top تغییر می کند.

آموزش محیط نرم افزار تری دی مکس : - 3dmaxyar.com
آموزش محیط نرم افزار تری دی مکس

بخش شماره ۴ :

این بخش ابزارهایی را در دسترس ما قرار می‌دهد که می‌توانیم نماهای دیدمان در تری دی مکس را کنترل کنیم.

بخش ۵ :

نوار ابزار پایین تری دی مکس که اصطلاحاً به آن Time line گفته می‌شود. این قسمت برای ساخت انیمیشن در تری دی مکس کاربرد دارد.

با کلیک راست کردن روی قسمت خالی نوار ابزار main toolbar یک لیست ظاهر می شود که در آن نیز تمامی نوار ابزار های تری دی مکس درج شده اند و شما می توانید در صورتی که هر کدام از این نوار ابزار ها را ندارید با کلیک کردن بر روی نامش ، آن نوار ابزار را به محیط تری دی مکس تان بیفزایید.

افزودن نوار ابزار ها به محیط مکس -3dmaxyar.com
آموزش محیط نرم افزار تری دی مکس

خوب در همینجا توضیحاتم در زمینه آشنایی با محیط نرم افزار تری دی مکس و تنظیمات بخش های مختلف آن را به پایان می برم در اموزش بعدی به تفصیل بیشتری با محیط نرم افزار 3dmax بیشتر آشنا می شوید.

اگر این آموزش برایتان مفید بود لطفا با درج کامنت و دادن امتیاز به این مطلب از ما حمایت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)