شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7325
بازدید: 2744

مقدمه :

 

گاهی اوقات در تری دی مکس می خواهیم مقطع آبجکتی را به دست بیاوریم و بدین وسیله ظاهر کلی آن آبجکت را تغییر داده و آبجکت دیگری که مناسب با نیاز ما باشد بسازیم یا اینکه یک مدل سه بعدی در تری دی مکس دارمی که می خواهیم مدل دو بعدی آن را برای استفاده در اتوکد داشته باشیم برای چنین کاری هم نیاز به مقطع آن مدل سه بعدی داریم اما برای به دست آوردن مقطع یک آبجکت باید نحوه section گرفتن در تری دی مکسم پس می رسیم به بحث اصلی این آموزش یعنی:

 

آموزش section گرفتن در تری دی مکس برای به دست آوردن مقطع آبجکت

 

و اما مراحل کار به شرح زیر است :

 

1. می خواهیم از پله ای که در تصویر مشاهده می کنید مقطع تهیه کنیم برای این کار از منوی creat بر روی قسمت shape ها می رویم و بر روی گزینه section  کلیک می کنیم

 

 

2. پس از فشردن دکمه section در قسمت view port کادری رسم می کنیم و آن را بر روی آبجکت مورد نظرمان تنظیم می کنیم (در اینجا بر روی آبجکت راه پله آن را تنظیم می کنیم)

 

3. در قسمتی که کادر section بر روی آن تنظیم شده خطوط زرد رنگی به نمایش در آمده است. در قسمت section parameters بر روی گزینه create shape کلیک می کنیم

 

آموزش section گرفتن در تری دی مکس - 3dmaxyar.com
آموزش section گرفتن در تری دی مکس

 

توجه:

باید دقت کنید که در قسمت section extend گزینه section boundry فعال باشد در این قسمت ما به 3Ds Max می گوییم که فقط می خواهیم از آبجکتی که کادر section بر روی آن تنظیم شده مقطع بگیریم نه سایر آبجکت ها.

  مشکل سیاه شدن متریال های آبجکت در تری دی مکس

 

4. در کادر بعدی بر وری دکمه ok کلکیک کنید . همانطور که مشاهده می کنید مقطع راه پله به راحتی ساخته شده . اکنون می توانید عملیات دلخواه تان را بر روی این مقطع انجام دهید. برای مقطع گرفتن از سایر آبجکت ها کادر section را بر روی آن ها تنظیم کنید و مطابق آنچه گفته شد تکرار کنید.

 

شاید دوست داشته باشید کخ بدانید از section گرفتن در چه موارد دیگری می شود استفاده نمود پس به شما پیشنهاد می کنم مقاله خروجی گرفتن از پروژه 3Ds Max برای استفاده در اتوکد را نیز مطالعه نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)