شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7327
بازدید: 3350

مقدمه :

شاید برای شما هم پیش آمده که یک پروژه را در تری دی مکس مدل سازی کرده اید و حالا برای ارائه به کارفرما نیاز دارید که نقشه آن را در اتوکد هم ارائه دهید (تهیه خروجی دو بعدی برای اتوکد) و از طرفی ممکن است در هنگام مدل سازی در تری دی مکس مقیاس ها را scale کرده باشید و بنابراین اندازه واقعی و دقیق آبجکت های ساخته شده در تری دی مکس را ندارید که بخواهید مدل دو بعدی آن را در اتوکد بسازید .

شاید از خودتان بپرسید که در چنین شرایطی راه حل چیست ؟

اگر شما هم نیاز به پاسخ این سوال دارید و به دنبال جواب می گردید به شما پیشنهاد می دهم که این آموزش را با دقت مطالعه نمایید آنچه در این آموزش یاد میگیرید:

 

چگونه از مدل های سه بعدی در تری دی مکس یک خروجی دو بعدی برای نقشه های اتوکد تهیه کنید ؟!

 

مراحل کار:

 

1. خوب من می خواهم از مدل سه بعدی نمای ساختمان که قبلا در تری دی مکس مدل سازی شده نقشه تهیه کنم ابتدا همانطور که در مبحث نحوه section گرفتن برای به دست آوردن مقطع آبجکت بیان کردیم از منوی creat بر روی دکمه shape کلیک می کنیم و در قسمت view port یک کادر section ترسیم می کنیم .

 

 

 

 

2. کادر section را بر روی نمای ساختمان جابجا می کنیم در هر جایی که کادر section از روی آبجکت ها عبور کرد بر روی دکمه creat shape کلیک می کنیم و بر روی ok کلیک می کنیم . برای section گیری از تمام نقاط نما لازم است که این کار را چندین بار انجام دهیم .

  پروژه تری دی مکس چیست؟

 

 

 

 

3. پس از انجام این کار از نوار ابزار main tool bars با استفاده از ابزار  selection filter نوع فیلتر خود را بر روی shape تنظیم می کنیم و تمامی خطوطی که با استفاده از ابزار selection ایجاد نموده اید را با کلید ترکیبی Alt+ Q یا ابزار isolate selection ایزوله نمایید و همه خطوط را با ابزار snape  بر روی هم قرار دهید خروجی کار شما باید مانند تصویر زیر باشد که شامل چندین section است.

 

 

 ادامه مراحل تهیه خروجی دو بعدی برای اتوکد : 

 

4. حال خطوط به دست آمده را در محور x ، به اندازه 90 درجه می چزخانیم و آن ها را بر روی مختصات ارتفاعی 0 قرار می دهیم .

 

 

 

5. سپس از منوی Max بر روی گزینه export و سپس گزینه export selected کلیک می کنیم .

 

 

 

6. در کادر ظاهر شده آدرس محل ذخیره فایل را مشخص کرده و در قسمت file name یک نام به آن اختصاص داده و در قسمت save as tyoe پسوند آن را بر روی گزینه Auto CAD (*.DW) تنظیم می کنیم.

 

 

آموزش ساخت خروجی دو بعدی برای اتوکد -3dmaxyar.com
آموزش ساخت خروجی دو بعدی برای اتوکد

 

7. در کادر ظاهر شده از قسمت export version ورژن اتوکدی که می خواهیم فایل خروجی را در آن استفاده کنیم انتخاب می کنیم . دقت کنید که خروچی که می گیرید از ورژن فعلی اتوکد شما بالا تر نباشد. بر روی Ok کلیک می کنیم.

 

 

آموزش تهیه خروجی از مکس برای اتوکد
آموزش تهیه خروجی از مکس برای اتوکد

 

خوب اکنون شما یک خروجی از مکس برای اتوکد تهیه کرده اید که می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

  آموزش کار با viewport ها - سربرگ های چیدمان در صفحه

 

4.1/5 - (10 امتیاز)