شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 15314
بازدید: 1578

آموزش ابزار spinner snap toggle در تری دی مکس :

مقدمه

 

به آخرین ابزار از لیست مجموعه ابزارهای اسنپ رسیدیم . بعد از مطالعه این مقاله شما بطور کامل با نحوه کار ابزارهای snap در تری دی مکس آشنا می شوید. نکته مهم اینکه برای تسلط بر گزینه ها بهتر است خودتان هم کمی تمرین کنید و صرفا به روخوانی مقالات اکتفا نکنید.

این ابزار در ارتباط با spinner ها می باشد اگر نمی‌دانید که:

 

اسپینر چیست  ؟

 

در داخل کادر اندازه های یک آبجکت مثلا کادر width یا length در داخل کادر مثلث های کوچکی وجود دارد که با کلیک کردن بر روی این مثلث ها اندازه داخل کادر کم یا زیاد می شود. با هر بار کلیک کردن بر روی این مثلث های کوچک اندازه داخل کادر 0.5cm کم یا زیاد می شود.

 

 

آموزش ابزار spinner snap toggle در تری دی مکس
spinner ها

 

این نکته را بگویم که در صورتی که بر روی spinner ها کلیک کنید اندازه داخل کادرها 0.5 واحد تغییر می کند نه اینکه کلیک ماوس را نگه دارید  و ماوس را حرکت دهید.

 

فعال کردن ابزار spinner snap toggle

 

وقتی که این اسنپ را فعال می‌کنیم اندازه های داخل کار با هر بار کلیک بر روی اسپینرها 1cm تغییر می کند نه 0.5cm. به نوعی مقدار داخل کادر رند تغییر واحد می‌دهد.

بر روی ابزار spinner snap toggle کلیک راست کنید. در پنجره preference setting در سربرگ general درقسمت spinner تیک گزینه use snap را فعال کنید.

 

 

تنظیم میزان پرش اسپسنر
تنظیم میزان پرش اسپسنر

 

سپس در کادر snap مشخص کنید که با هر بار کلیک بر روی اسپینر ها مقدار داخل کادر آن چند واحد چند واحد تغییر کند. بر روی ok کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.

  آموزش ساخت گچبری با مدیفایر displace در تری دی مکس با چند کلیک ساده

خوب آموزش آخرین ابزار snap ما یعنی  ابزار spinner snap toggle به پایان رسید . تلاش نمودم که نکات کاربردی این ابزار را برای تان با دقت توضیح دهم. لطفا با درج نظرات خودتان در مورد این مقاله و سایر مقالات به ما در تولید آموزش های با کیفیت کمک کنید. چنانچه این مطلب برایتان مفید بود با درج امتیاز به این مطلب از ما حمایت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)